Priče iz prakse: Jedan dan u Beogradskom Sekretarijatu za legalizaciju.

Zbog ovakvog postupanja nadležnih organa dolazimo u situaciju da se predmeti ne rešavaju, da građani godinama, bezuspešno ili uz ogromne napore, pokušavaju da ostvare svoja prava i to samo zbog toga što neko ko je plaćen za svoj posao isti odbija da radi, bez ikakvih posledica.

Beogradski Sekretarijat za poslove legalizacije objekata, večno otvorenog pitanja srpske uprave, nalazi se u ulici Kraljice Marije u Beogradu. Već neko vreme, informacije o predmetima građani mogu dobiti na šalterima u prizemlju zgrade, dok je uvid u predmet i razgovor sa postupajućim službenikom moguć jedino uz zakazivanje i nekad višemesečno čekanje na dobijanje termina.

Po prirodi stvari, građani po podnošenju Zahteva za ozakonjenje, odnosno legalizaciju objekata, dobiju broj svog zahteva i nadaju se da će predani službenici Sekretarijata po njihovom zahtevu postupati čim na njega bude došao red. Strpljenje se ponekad izgubi i nestrpljivi građani požure do Sekretarijata kako bi dobili informciju dokle je njihov predmet došao i šta je još potrebno da bude rešen. Upravo tu nastaje problem, ovekovečen fotografijom sa vrha teksta.

Prilikom predaje Zahteva, građani ne dobijaju ime referenta koji će biti zadužen za rad na predmetu. Jednostavno, konkretnog službenika koji će predmet obrađivati određuje načelnik službe, a građani, ukoliko se o tome ne raspituju, ne dobijaju informaciju. U krajnjem slučaju, zašto bi nam bilo bitno ko će predmet raditi, zar nije jedino bitno da predmet, u skladu sa Zakonom, bude urađen?

Ali, šta se dešava kada se referent u predmetu promeni? Na primer, otišao je u penziju, raspoređen je na drugo radno mesto i tako dalje… Po Zakonu, načelnik sekretarijata bi trebalo da odredi novog referenta, odnosno referente koji će preuzeti njegove predmete.

Međutim, praksa Sekretarijata za legalizaciju grada Beograda se očigledno razlikuje od Zakona sudeći po obaveštenju (slika gore) istaknutom na 16 spratu zgrade, a ne u šalter sali i do koga mogu doći jedino građani koji su već obezbedili svoj termin za razgovor i razgledanje spisa. Ovim obaveštenjem se od stranaka traži da na pisarnici podnesu zahtev za dobijanje novog referenta za njihov predmet (jer, valjda, ako to ne urade građani lično, niko, čak ni onaj kome je to posao, neće uraditi). Sve ovo u situaciji kada građani najverovatnije ne znaju i ne moraju znati ko je referent zadužen njihovim predmetom, a još manje da je isti promenjen.

Zbog ovakvog postupanja nadležnih organa dolazimo u situaciju da se predmeti ne rešavaju, da građani godinama, bezuspešno ili uz ogromne napore pokušavaju da ostvare svoja prava i to samo zbog toga što neko ko je plaćen za svoj posao isti odbija da radi, bez ikakvih posledica.

Dakle, ako spadate u grupu ljudi na koje se odnosi ovo Obaveštenje ili imate bilo kakvog posla sa Sekretarijatom za legalizaciju grada Beograda, redovno se raspitujte o svom predmetu. Velika je verovatnoća da drugačije neće u razumnom roku biti rešen.

Постави коментар